Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej.

Jasne!
Dowiedz się więcej

IDENTYFIKACJA
WIZUALNA

image-1650

Czym, tak naprawdę, jest system identyfikacji wizualnej marki i jak wpływa on na jej postrzeganie?

Identyfikacja Wizualna to spójny zestaw materiałów utożsamiających firmę lub osobę.W jej skład wchodzą najczęściej elementy takie jak Logo, wizytówki, papier firmowy, teczka ofertowa, stopka mailowa… lub nawet tabliczki na drzwi, czy zewnętrzne oznakowanie budynku.

image-1443

Elementy te nie reklamują produktów firmy, ani nie sprzedają jej usług. Identyfikacja wizualna buduje wizerunek firmy i sprawia, że mając z nią styczność czujemy do niej (lub nie) zaufanie. Inwestując w projekt identyfikacji marki, inwestujemy więc we własną wiarygodność w oczach klientów. Wiarygodność ta często sprawia, że klient wybierze nasz produkt wśród innych, bo ufa, że jest dobry.

image-2050

By lepiej zrozumieć jak ważną rolę pełni identyfikacja wizualna firmy, musimy uzmysłowić sobie jedną bardzo ważną rzecz – w 99% przypadków klient kupujący dany produkt lub korzystający z usługi nie jest w stanie ocenić jej jakości. Kryteria jego wyboru są więc zupełnie niezwiązane z samym produktem. Klient taki wybiera dane rozwiązanie, dlatego, że ufa mu bardziej niż innym. Motorem tego zaufania może być polecenie przez znajomego, przekonująca kampania reklamowa lub… właśnie identyfikacja wizualna. Spotykając się z dobrze zaprojektowaną marką odczuwamy komfort i poczucie bezpieczeństwa, a to jest często najważniejszą „wartością dodaną” decydującą o wyborze.

image-2051

Tworzenie identyfikacji wizualnej marki, to nie tylko projektowanie logo czy kolorystki, ale wartość, dzięki której klient uzna nas za wiarygodnych. Poza budowaniem zaufania klienta do marki, identyfikacja wizualna ma też inne ważne funkcje. Prawidłowo przeprowadzona strategia wizerunkowa pozwala nam targetować swój produkt czy usługę. Oznacza to, że nasza marka będzie oddziaływać na bardzo konkretnego, przez nas wybranego klienta. Wiele firm decyduje się na wąską specjalizację, by w jak najwyższym stopniu zadowolić, tych klientów, którzy faktycznie dokonają zakupu i czasami zniechęcić, tych dla których produkt nie jest przeznaczony.

Wizerunek jest jak pogoda – zawsze jakiś jest.
Od nas zależy, czy będzie zachęcał, czy odstraszał naszych potencjalnych klientów.